Brazilie is zooo groot - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Amy Boijens - WaarBenJij.nu Brazilie is zooo groot - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Amy Boijens - WaarBenJij.nu

Brazilie is zooo groot

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

22 Mei 2012 | Brazilië, São Paulo

Lieve vrienden,
Jullie zaten vast alweer met smacht te wachten op een volgend verhaal(tje)...sorry, maar helaas komt het er soms gewoon even niet van...lui ;)
In mn vorige update heb ik jullie verteld over mn mooie tijd in Rio de Janeiro. Overigens heb ik nog een paar extra foto's bij dat verhaal geplaatst. Uiteindelijk ben ik maar liefst 5 weken lang in Rio gebleven, waarvan ik 2 weken lang carnaval gevierd heb en 3 weken gewerkt heb in een hostel..uiteraard erg relaxed werk en nog genoeg tijd over om van Rio te genieten. In de tussentijd ben ik een weekendje op en neer gereisd naar het mooie koloniale dorpje Ouro Preto, wat bekend staat om de vele oude kerkjes en de goudmijnen. Eind maart vond ik het tijd worden om door te reizen naar Sao Paulo, maar werd ik plots getroffen door een steeds dikker wordende voet. Maar snel een bezoekje aan de EHBO gebracht samen met Tessa en daar vonden ze het noodzakelijk een prik in mijn achterste te geven..bleek dat het wel eens een insecten/spinnen beet zou kunnen zijn geweest...we gaan het nooit weten. Dus na het herstel heb ik afscheid genomen van alle mensen met wie ik samenwerkte in het hostel en helaas ook van mn vriendinnetjes Kim en Tessa, met wie ik zo`n super tijd in Rio heb gehad!
Sao Paulo is de grootste stad van het zuidelijk halfrond met zo´n 20 miljoen inwoners. Daar kon ik gelukkig weer terecht bij een vriend van me, Guillermo, waar ik dan ook maar liefst een dikke week overnacht heb. Uiteraard een leuke tijd gehad en ook vrienden van hem leren kennen. De stad verkend, geshopt zonder dingen te kopen :), musea bezocht, heerlijk gegeten, op stap geweest en zelfs een concert van de bekende Braziliaanse artiest Seu Jorge mee mogen maken in Campinas. De parken in Sao Paulo zitten vol met daklozen en rare mensen, waardoor het eigenlijk niet meer zo fijn is om daar te vertoeven. Sterker nog, ik had bijna `werk` gevonden, want terwijl ik lekker even zat te genieten van het zonnetje, vroeg een langslopende vreemde snuiter hoeveel het zou moeten kosten.....nou, toen heb ik hem toch uit moeten leggen dat dat niet helemaal de bedoeling was en toen heb ik het park snel verlaten haha. Met Pasen heb ik in een cheap hotelletje geslapen en eigenlijk niet zo heel veel bijzonders gedaan en helaas ook geen traditionele optochten gezien. Wel waren maar liefst 3 mannen, waarvan 2 wildvreemde, zo attent om mij een groot chocolade paasei cadeau te doen. Das lief!!! Ook heb ik een hele gezellige dag doorgebracht met de Braziliaan Eddie. Na een spontane ontmoeting in de Japanse wijk had hij me getrakteerd op heerlijke sushi en hebben we na afloop nog ergens een biertje gedronken. Na Pasen heb ik nog 1 volle week bij Alexandre in huis gezeten. Hem had ik leren kennen op de markt terwijl ik een 20 cm dik broodje mortadella / kaas netjes probeerde te eten....Dat klikte goed en zijn meerdere malen samen uit geweest. Helaas moest ik toch weer door met mijn reis en dus nam ik de bus naar de stad Campo Grande (15 uurtjes). Na 1 overnachting in een hostel ben ik voor een paar dagen naar het stadje Bonito gereisd, wat bekend staat om het prachtige snorkelen tussen de mega grote vissen (tot wel 1,5 m)....Daarna maakte ik me klaar voor een 3 daags verblijf in de Pantanal van Brazilië. Dit is het grootste moerasland van de wereld waar ontzettend veel soorten dieren en vogels leven. Ik had gereserveerd bij Pousada Santa Maria en daar verbleef ik samen met nog een paar Nederlandse en Israëlische jongens op de camping, op maar 50 meter van de rivier waar vele kaaimannen zaten, waar we sliepen in hangmatten..Dat was dus lekker avontuurlijk. In deze dagen hebben we een boottour gedaan inclusief piranha vissen met gewoon een simpel hengeltje en een klein stukje vlees aan de haak...Dat was leuk!! Ik had er 2 gevangen en schoongemaakt, welke we dezelfde avond hebben opgegeten. Verder nog een jeep safari overdag en in de avond gedaan en de volgende ochtend paardgereden.. Ik heb erg veel dieren in het wild gezien zoals: capibaras (hele grote marmotten), boa constrictor, hertjes, gordeldieren, iguanas, racoons, kaaimannen, aapjes, tarantula, en heel veel verschillende soorten vogels, waaronder de toucan en de prachtige grote blauwe en rode papegaaien.
Aangezien ik juist in het seizoen daar was, wanneer het er stikt van de muggen, hebben we besloten om maar niet een wandeltocht te doen...dat was op aanraden van toeristen die dat wel hadden gedaan en echt geen plekje huid meer over hadden waar niet gebeten was; zelfs nog door 2 lagen kleding heen!!
Het eten op de camping was ontzettend goed verzorgd en in de avonden lekker feest met heerlijke caipirinhas. Hier leerde ik ook Danny kennen, Rotterdammer in hart en nieren, en al snel besloten we om samen door te gaan reizen richting Bolivia. Eerst nog de laatste grote toeristische trekpleister in Brazilië bezoeken, namelijk de Iguazu watervallen, de op 1 na grootste van de wereld. Helaas was het een erg regenachtige dag...nu zou je denken dat dat alleen maar goed is bij watervallen, en inderdaad er stroomde ontzettend veel water naar beneden, maar helaas was het bruinig water ipv blauw...tsja, je kan niet alles hebben he ;) Maar het was wel ontzettend indrukwekkend!! De dag erna ben ik de grens overgestoken om de watervallen te bekijken vanaf de Argentijnse kant. En dat was nog vele malen mooier!! Na dit ook van mijn lijstje te kunnen schrappen zijn Danny en ik op 30 april, Koninginnedag, vroeg opgestaan om Brazilië te verlaten en onze reis te vervolgen naar Paraguay, Argentinië en Bolivia.
Daar in mijn volgende verhaaltje meer over :).

Vele groetjes en een dikke knuffel,
Amy
Sucre (Bolivia) 22 mei 2012

  • 22 Mei 2012 - 21:28

    Janneke:

    Hoi Amy! Zo nu en dan lees ik eens wat en ik word stikjaloers van je fijne leventje! Haha. Ik ben benieuwd naar de fotos. Geniet ervan! Liefs uit Adam.

  • 22 Mei 2012 - 22:13

    Lottepot:

    Ohooo, je bent veel te bruin!!!!
    ;p

    Goed verhaaltje en top dat je belde :) :)
    Dikke knuffel!

  • 23 Mei 2012 - 04:59

    Josta:

    Prachtig weer Amy!!! X

  • 23 Mei 2012 - 07:04

    Hanna:

    Wow Amy!

    Wat een heerlijk verhaal en fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt!! Enjoy Bolivia!!! (en de rest natuurlijk!)

  • 23 Mei 2012 - 11:45

    Marie-Fleur:

    TOP Amy!!

  • 24 Mei 2012 - 19:57

    Anneke:

    Verhalen van Brazil klinken herkenbaar - wil ook wel weer.. ; ) Ben nu al benieuwd naar je verhalen van Paraguay, Argentinie en Bolivia!!!
    Dikke xxxx

  • 25 Mei 2012 - 18:30

    Rianne:

    Whaha Amy, ik kan het aantal nieuwe vrienden van je nu al niet meer tellen. Was Tropical Danny ook bij Guillermo of was hij deze keer alleen? En mocht je geen geld meer hebben weet je dus wat je moet doen...chillen in het park ;-). xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Lieve familie & vrienden, Voor velen niet onverwacht, ga ik me opnieuw wagen aan een super rondreis. Dit keer heb ik mijn baan opgezegd om een prachtige rondreis te gaan maken door Midden- en Zuid-Amerika na afloop van wederom een bezoek aan het altijd mooie Mexico. Hiervoor heb ik minimaal een half jaar uitgetrokken... einddatum nog onbekend. Uiteraard wil ik al mijn ervaringen en mooie momenten graag met jullie delen. Hopelijk krijgen jullie dan ook een beetje het gevoel dat je stiekem met mij mee reist :) Abrazo, Amy

Actief sinds 21 Dec. 2008
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 30414

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 19 December 2012

Mijn Droomreis

28 December 2008 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: