Wat is Puerto Vallarta toch mooi! - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Amy Boijens - WaarBenJij.nu Wat is Puerto Vallarta toch mooi! - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Amy Boijens - WaarBenJij.nu

Wat is Puerto Vallarta toch mooi!

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

07 December 2011 | Mexico, Puerto Vallarta

Hola, como estan???
Wat vliegt de tijd toch voorbij zeg. Inmiddels alweer bijna 2 maanden op pad en nog steeds in Mexico. De vorige keer dat ik jullie schreef (3 nov), stond ik op het punt van vertrekken uit Puebla. Dat is allemaal goed verlopen, want 2 uurtjes later was ik al in Mexico City. In de aankomsthal van de bus terminal stond een vriend me al op te wachten en samen hebben we de metro genomen richting het centrum van de stad, waar ik bij een vriendin zou blijven slapen. Jeetje, ik heb nog nooit zo´n drukke metro gezien...in de metro zelf en in de stations. Wow!! verschrikkelijk...maar goed, die avond hebben we gezellig wat gedronken in La Condesa, een van de rijkere buurten. Allemaal erg mooie pubjes en restaurantjes, erg Europees...De dag erna ben ik met Carlitos, de neef van mijn vriendin Monica, naar El Castillo de Chapultepec geweest. Erg mooi en interessant en ligt boven op een berg, om zo van verre al de vijanden te zien aankomen. Samen met Carlitos ook nog gefietst door het centrum van Mexico city, erg bijzonder, en daarna naar een gave lounge bar. De volgende dag zijn we met zijn familie naar zijn voetbalwedstrijd gaan kijken, daarna een bezoekje gebracht aan Xochimilco, bekend om de gondels, en van daaruit met zn allen door naar Cuautla. Daar bevindt zich het 2de huis van de ouders van Monica, en aangezien ze 25 jaar getrouwd waren, hebben ze daar voor de hele familie het feest gehouden. Daar zag ik eindelijk Monica weer, na 2,5 jaar!! Tranen zeiden genoeg...Het was erg gezellig, uiteraard met veel eten (pollo con mole = kip met soort van gekruide chocoladesaus), tuin met zwembad, en genoeg tequila en andere drankjes. Veel familieleden bleven daar ook slapen en dus de volgende dag hebben we de heerlijke restjes van de pollo con mole opgegeten. Na 2 dagen tortillas, kip en mole eten, had ik er toch wel genoeg van..Die avond zijn we naar het echte huis van de ouders van Monica gereden, waar ik nog 2 nachtjes ben blijven slapen. Een dag heb ik met de vader van Monica een flinke wandeling gemaakt de bergen in, terwijl Monica met haar moeder waren gaan shoppen. De dag erna is Moni terug gevlogen naar Puerto Vallarta, waar zij woont en ik heb de goedkopere bus gepakt naar Guadalajara (8 uur) om weer andere vrienden op te zoeken. Eerst heb ik een aantal dagen leuk doorgebracht in een klein dorpje buiten Guadalajara genaamd Zapotlanejo, waar een vriend van mij woont. Ze hadden daar trouwens ontzettend veel mode winkeltjes waar ik het ook niet kon laten om een paar topjes te kopen. Van daar terug naar Guadalajara, ook een van de grootste steden van Mexico. Daar kon ik gelukkig voor een paar nachten terecht in het huis van de ouders van een vriendin van me, Veronica, die ik in Playa del Carmen heb leren kennen, eerder gedurende deze reis. Ook daar hebben we lekker rustig aan gedaan, het historisch centrum verkend, gemountainbiket, heerlijk gegeten, o.a tortas ahogadas (speciale broodjes met vlees badend in een pikante saus mmm). Ook heb ik nog Monique ontmoet en twee van haar vrienden leren kennen (Cynthia en Javier) en de hele avond heerlijk salsa gedanst.

Op 14 nov heb ik de bus gepakt naar Puerto Vallarta, waar ik nu alweer 3,5 week verblijf. Zoals jullie weten ben ik dol op dit mooie stadje, en elke keer als ik hier terugkom is het weer veranderd...meer gebouwen, hotels, tankstations etc..
Ik woon hier in het huis van mn goede Mexicaanse vriendin Monica, in de presidential suite haha. Heerlijk 2 persoons matras waar ik in Amsterdam alleen maar van kon dromen. Het is super om weer mn vrienden te zien! Ook spreek ik regelmatig af met Alberto, mijn ex van alweer 5 jaar geleden...diegenen die hem hebben leren kennen in Nederland of in Vallarta: jullie krijgen allemaal de groetjes en hij herinnert jullie nog allemaal, increible!
Meteen de eerste 2 weken na aankomst heb ik bij mn oude stagebedrijf Royale Tours gewerkt als freelance groepscoördinator. Dat was weer erg leuk en gelukkig heb ik er ook wat centjes aan over gehouden :) Helaas was er bijna niemand meer van mn oude collega's...maar velen van hen heb ik inmiddels wel weer gezien op het vliegveld, maar dan voor andere werkgever. Betaalden waarschijnlijk beter haha..

Uiteraard heb ik al weer veel leuke dingen gedaan samen met mn vrienden hier. Mooie stranden opgezocht helemaal voor ons zelf (Voor de kenners: Playa Gemelas, Carreyeros), heerlijk in de zee gezwommen en gevochten met de hoge golven..erg gaaf :) Kampvuurtje, muziekje, tequila en biertjes mee...en de dag kan niet meer stuk. Ik ben met familie van Monica naar Sayulita, een hippie-achtig surfdorpje geweest. Ook heb ik n paar dagen geleden een tour gemaakt naar de eilandjes genaamd Las Marietas, natuurreservaat voor vele vogelsoorten. Onderweg zagen we een aantal walvissen en heel veel dolfijnen naast onze zeilboot! Prachtig!
Op maandag en donderdag is het Wings Army-avond, want in deze bar hebben ze dan alle biertjes voor 50%. Dan komen we met wat vrienden samen om gezellig een biertje te drinken en chicken wings te eten, met 20 verschillende soorten sausjes mmmm..
Natuurlijk ook al meerdere malen lekker gaan dansen in de vele clubs / bars die het centrum nu rijk is...En had ik al verteld hoe heerlijk het eten hier is?? haha...Jullie lezen het al: eigenlijk niet veel anders dan puur genieten!! :) Dat is wat jullie mij allemaal als advies meegeven, dus dat neem ik dan uiteraard van harte hihi.

Hopelijk hebben jullie een leuke Sinterklaas gehad! Eerlijk gezegd is dat helemaal aan me voorbijgegaan..maar hier zijn ze al begonnen met de posadas (feesten) en peregrinaciones (pelgrimtochten), soort van pre-kerstmis tradities.
Mochten er nog nieuwtjes zijn van jullie kant, dan hoor ik dat graag!

Momenteel ben ik er nog niet helemaal over uit, maar er bestaat een grote kans dat ik binnen 10-15 dagen doorreis richting Honduras. Dus langzaam moet ik maar even gaan beginnen aan de voorbereidingen zoals de bustickets en hostels uitzoeken...

Jullie heel veel sterkte met de kou!! hihi..:)
Vele groeten uit Vallarta!
Amy
Puerto Vallarta (Mexico) 7 dec 2011

  • 08 December 2011 - 07:52

    Bram:

    Klinkt echt fantastisch Amy, leuk verrhaal om te lezen, gewoon lekker door blijven genieten daar!

    Liefs uit Breda!

  • 08 December 2011 - 08:11

    Tessa:

    Kruliii! Oppergenieter!
    Je verhalen klinken heerlijk en fantastisch, de foto's jaloersmakend en je ziet er geweldig uit!
    En dan nu.. Hondurasss, mail maar ff als je tips wilt ;)
    Beso y abrazo x x

  • 08 December 2011 - 08:27

    Nanda:

    Gaaf, gaaf, gaaf. Kan nix anders zeggen.
    Groetjes aan iedereen!!
    Beso grande!!

  • 08 December 2011 - 08:43

    Roos:

    Amy, wat een mooie reis/avontuur/ trip in your 2nd home country! Je ziet er supergoed uit, duidelijk heel erg naar je zin! Die eetverhalen, heerlijk! Weer wat inspiratie voor het clusterdiner:-) enjoy nog! Ook Honduras, ga je ook naar roatan enzo? Superleuk!!!! Xx

  • 08 December 2011 - 21:50

    Nicky:

    Wow! Sounds goooood :-).

  • 11 December 2011 - 01:05

    Linda:

    Hey Amycita, Ik heb nu weer een heel mooi compleet beeld van je avonturen daar! Bah en hier is het ontzetten koud en vies. Maar het is je gegund hoor! Ben benieuwd wat je nog meer gaat beleven en zien, dus keep us posted. Dikke kus!

  • 20 December 2011 - 15:05

    Laura:

    Eindelijk weer iets nieuws en foto's.. leuk hoor, we zaten erop te wachten! Super dat je al je vrienden ziet en overal bij alle familie mag overnachten.. dat scheelt weer :) Waar ga je nu naar toe en al verdere plannen? Hier nat en donker.. hele fijne kerstdagen en alvast een super avontuurlijk 2012! dikke knuffel

  • 22 December 2011 - 22:15

    Lindy:

    Hi Amy, zo te lezen verveel je je nog steeds niet. Geniet maar lekker hoor meid. Een hele fijne kerst vanuit een grauw Holanda toegewenst

  • 03 Januari 2012 - 20:33

    Marion Senden-Boijen:

    Hallo Amy hier een berichtje van Marion en Frans. Allereerst willen we je de beste wensen voor 2012 sturen. Verder veel plezier,mooie avonturen en een mooie verdere voortzetting van je reis!!!
    Heel veel groeten en voorlopig tot lezens!!!.

  • 12 Januari 2012 - 14:16

    Laura:

    amy?? leef je nog wel? we horen helemaal niets van je...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Lieve familie & vrienden, Voor velen niet onverwacht, ga ik me opnieuw wagen aan een super rondreis. Dit keer heb ik mijn baan opgezegd om een prachtige rondreis te gaan maken door Midden- en Zuid-Amerika na afloop van wederom een bezoek aan het altijd mooie Mexico. Hiervoor heb ik minimaal een half jaar uitgetrokken... einddatum nog onbekend. Uiteraard wil ik al mijn ervaringen en mooie momenten graag met jullie delen. Hopelijk krijgen jullie dan ook een beetje het gevoel dat je stiekem met mij mee reist :) Abrazo, Amy

Actief sinds 21 Dec. 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 30412

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 19 December 2012

Mijn Droomreis

28 December 2008 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: