En de reis gaat lekker door! - Reisverslag uit Puebla de Zaragoza, Mexico van Amy Boijens - WaarBenJij.nu En de reis gaat lekker door! - Reisverslag uit Puebla de Zaragoza, Mexico van Amy Boijens - WaarBenJij.nu

En de reis gaat lekker door!

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

03 November 2011 | Mexico, Puebla de Zaragoza

Hoi lieve mensen,
Er zijn weer bijna twee weken voorbij en er is uiteraard weer veel gebeurd.

Ik heb deze tijd vooral doorgebracht met in de ochtend lekker zonnen op mn dakterras, af en toe even sporten (hardlopen of spinning),´s middags even het centrum in als ik er nog geen genoeg van had, ´s avonds ook nog eens haha. Lekker gerelaxed dus....De eerste week heb ik trouwens wel nog naar werk gezocht, maar dat schoot niet echt op. Wel kon ik voor 1 uurtje per week (zaterdagmiddag) bij een talenschool terecht om Engels les te geven, voor maar liefst 2,5 euro per uur...nou, daar had ik opeens niet zoveel zin meer in..:)

Met Miguel ben ik meegeweest naar zijn sportpark om daar kennis te maken met zijn speelmaatjes, daarna was er nog een verjaardag van een van hen, en uiteraard moest dat tot in de late uurtjes gevierd worden!
Ook zijn we nog samen naar een Quinceanera geweest, de dochter van een vriend van hem werd namelijk 15 jaar, en het is traditie om daarvoor helemaal uit te pakken. Je moet dan denken aan zo'n Sweet 15, zoals ze in Amerika vieren, met optredens en shows etc..voor zo´n 400 personen!!
Ook zijn we wel eens wat gaan eten of een biertje gaan drinken met vrienden van hem.

Verder ben ik ook nog naar Africam geweest, een Safari miden in Mexico, met zebras, leeuwen, tijgers, nijlpaarden, buffels, olifanten, giraffen, en nog heel veel andere mooie dieren, die daar soort van semi-wild leven...

Vanaf 28 oktober tot en met gister 2 november, was het hier feest op en rondom het stadsplein, vanwege Halloween en Dia de los Muertos (Dag van de Doden) Beide vieren ze hier goed en dat merk je op straat aan de verkleedde en gemaskerde kindjes, maar ook volwassenen, die zo over straat lopen. Vele jonge kinderen hebben trouwens een plastic Halloween pompoentje in de hand, waarmee ze om geld vragen bij de mensen, omdat ze er zo angstaanjagend of stoer uitzien.. Het is net carnaval, maar dan zonder die hoempapa muziek en alles lijkt net wat griezeliger...duivels, spoken, heksjes en Katrinas (vrouwelijk gekleed skelet die symbool staat voor deze dagen)
Elke dag waren wel een aantal optredens van zangers of dansgroepen.
Gister, de dag van de doden, ben ik naar 2 grote begraafplaatsen geweest waar alle Mexicanen samenkomen om de doden te herdenken met bloemen en muziek bij hun grafstenen. Dat was erg fascinerend om mee te maken.

En het grote nieuws: Een paar dagen geleden heb ik besloten om een einde te maken aan de relatie met Miguel...ooohhh...ik was hier tenslotte in Puebla om te kijken of het tussen ons wel of niet zou werken...en gelukkig kwam ik er toch al vrij snel achter dat dit niet het geval was. Miguel heeft sinds vorige week te horen gekregen dat hij kan gaan werken bij de klantenservice voor de Mexicaanse variant van KPN. Dat was natuurlijk geweldig nieuws, maar daardoor was hij ook erg druk met het regelen van allerlei papieren en andere zaken. Het kwam er op neer dat we elkaar nog maar heel weinig zagen. Vandaag heeft hij zijn eerste werkdag en omdat dat hele lange dagen hier zijn en ook nog eens 6 per week, heb ik besloten om de relatie te beeindigen en door te gaan reizen. Uiteraard speelden ook andere zaken waardoor het allemaal wat makkelijker werd om er mee te stoppen.
Hij was het hier ook mee eens en zo komt er dus een einde aan "het grenzeloos verliefd"-verhaal...aaahh.

Ik heb zojuist al mijn spullen alweer gepakt en pak zo de bus naar Mexico City (2 uurtjes). Daar heb ik alweer afgesproken met vrienden van me, dus alles loopt op rolletjes :)

Vele groetjes uit Mexicoooo!!
Amy
Puebla (Mexico) 3 nov 2011

  • 03 November 2011 - 21:15

    Anneke:

    Heey lieve amy,

    Wat knap dat je de beslissing hebt genomen om een punt te zetten achter je relatie met Miguel.. Maar fijn dat je er beide achterstaat! Nu hoef je niet meer te denken wat als... en kun je gewoon heerlijk gaan genieten van je reis. Dus nu richting puerto vallarta..?? Geniet ervan! X Anneke

  • 04 November 2011 - 07:10

    Josta:

    Volgens mij ben jij nog steeds grenzeloos verliefd: op je 'ouwe' liefde Mexico!!! ;-)

    Veel plezier nog en disfrutalo amyguita! Besoteeeeeeee

  • 04 November 2011 - 08:15

    Yolanda Visser:

    Het lijkt inderdaad wel grenzeloos verliefd, kijk weer uit naar je volgende verslag. Liefs Yo

  • 04 November 2011 - 09:19

    Tessa:

    Amiiii! Wat maak jij alweer veel mee zeg, Mexico zal weten dat Rizitos de oro in da house is!! Geniet lekker! En breek niet al te veel harten he..

    Cuidate guapa, xx

  • 04 November 2011 - 11:03

    Rob:

    Dapper om die beslissing te nemen...en inderdaad je niet meer af hoeven te vragen "what if...". Geniet van de reis, en hopelijk tot in het voorjaar van 2012!

  • 04 November 2011 - 11:59

    Franciska:

    Hoi amy, klinkt goed allemaal, wat een gezelligheid.
    Geniet lekker verder en ik lees graag de rest van je avontuur.
    X

  • 04 November 2011 - 14:33

    Kim Fiorito:

    Amy!!!! Ik zie dat je het nog steeds heeerlijk naar je zin hebt!! Goed hoor! Vooral doorgaan met genieten!

    Best moeilijk om er dan toch maar een punt achter te zetten. Maar als iets niet goed voelt dan is dat ook natuurlijk niet goed.

    Ik kan niet wachten tot Februari!! :D
    xxxx

  • 04 November 2011 - 18:32

    Rianne:

    Amy, held. Leuk om je verhalen te lezen. Klinkt gaaf om een keer bij zo'n 15e verjaardag te zijn. Jammer van Miguel, maar gelukkig ook duidelijkheid. Moet ik die RTL4 cameraploeg nu afbellen? x

  • 04 November 2011 - 23:13

    Marion Uit Genhout:

    Hallo "avonturierster, geweldig wat je al allemaal hebt mee gemaakt!!! Jammer dat het met Miguel niets is geworden. Laat het achter je en ga volop genieten van het weer en de verdere reis. Wie weet....... Amy veel succes.

  • 05 November 2011 - 18:47

    Lindy Heyligers:

    Hola Chica! Jammer van Miguel, maar het is nu duidelijk voor je. Ik vind je super stoer en geniet van je verhalen. Ik wacht op je volgende avontuur, take care, liefs Lindy.

  • 08 November 2011 - 10:13

    Laura:

    Hi meis, leuk om weer wat de lezen, jammer dat het over is maar goed dat je een keuze hebt gemaakt en move on! Nu lekker genieten van je reis en alle 'andere' mensen :) In je mail staan trouwens niet echt bijzondere emails behalve al die spam en wat een shit heb je voor me achtergelaten met de admin zeg!! Mis je wel en heel veel plezier

  • 08 November 2011 - 11:41

    Jim:

    Hej Amy,

    Mooi dat een en ander duidelijk is geworden.. hoe ik je anders ook wel op tv had willen volgen ;-)

    Leuk dat je ons op de hoogte houdt van je ervaringen! Blijf dat vooral doen!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Lieve familie & vrienden, Voor velen niet onverwacht, ga ik me opnieuw wagen aan een super rondreis. Dit keer heb ik mijn baan opgezegd om een prachtige rondreis te gaan maken door Midden- en Zuid-Amerika na afloop van wederom een bezoek aan het altijd mooie Mexico. Hiervoor heb ik minimaal een half jaar uitgetrokken... einddatum nog onbekend. Uiteraard wil ik al mijn ervaringen en mooie momenten graag met jullie delen. Hopelijk krijgen jullie dan ook een beetje het gevoel dat je stiekem met mij mee reist :) Abrazo, Amy

Actief sinds 21 Dec. 2008
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 30417

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 19 December 2012

Mijn Droomreis

28 December 2008 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: