Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Puebla de Zaragoza, Mexico van Amy Boijens - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Puebla de Zaragoza, Mexico van Amy Boijens - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

21 Oktober 2011 | Mexico, Puebla de Zaragoza

Hoi,
Ruim een week geleden heb ik de bus gepakt van Cancun naar Merida, ruim 4,5 uur reizen met alleen maar regen, om daar een Mexicaanse vriend van me op te zoeken, Manrique genaamd. Daar aangekomen vond ik al snel een goedkoop hostel en was ik zelfs de enige gast die dag...zo rustig was het. Daarna een beetje rondom het levendige plein gewandeld en in de avond trof ik Manrique samen met zijn Zwitserse vrouw. We zijn toen gezellig een coktailtje gaan drinken en daarna hebben we een salsa bar opgezocht. Er speelde een hele goede Dominicaanse band en aangezien Manrique salsa leraar is heb ik lekker veel gedanst die avond.
De dag erna ben ik met hem naar een klein dorpje (1000 inwoners) gegaan om een cenote te bezoeken. Dat is een soort van magische onderwatergrot waar je ook kunt zwemmen en die heb je heel veel in het oosten van Mexico, waar de Mayas hebben gewoond. Daarna heeft hij me laten zien waar zijn familie woont; een aantal huisjes bij elkaar in de buurt op een groot terrein. Diezelfde avond ben ik weer teruggereisd naar Playa del Carmen. Helaas heeft het vanaf dat moment niet meer gestopt met regenen. en dan zit je dus in de Cariben..als het regent, dan gaat het ook goed los haha. Die zondag heb ik dus ook echt alleen maar binnengezeten...
Inmiddels is ook een andere vriendin van Priscilla ingetrokken in haar huisje en die maandag zijn we dan ook met ons tweetjes naar een supergaaf park geweest, genaamd Xplor. Daar hebben we een geweldig avontuurlijke middag gehad inclusief heerlijk eten en drinken. We hebben in ATV's gereden door de bushbush, canopy gedaan van 14 verschillende kabelbanen...de een nog hoger dan de ander, en we hebben gekanoot door een grot, waarvan het water door al die regen nu wel heel erg hoog stond.. Het was allemaal supermooi gemaakt (grotendeels puur natuur) en heel goed verzorgd.
Erg toevallig, maar mijn vriendin Maaike uit Breda was ook net die dagen op vakantie in Mexico, samen met haar vriend, en dus hadden we afgesproken om die avond gezellig wat te gaan drinken in een beach club. Even voorstellen: heerlijk temperatuurtje om zonder jas lekker buiten te lopen, een ziebriesje, voetjes in het zand en dan een cocktailtje in de hand...De dag erna, de 18de, heb ik alweer vroeg mijn tas ingepakt en afscheid genomen van mijn vrienden daar...en ben ik naar Cancun gereisd, omdat ik die avond nog naar Mexico City zou vliegen. Eerst nog wat gaan lunchen met een vriend van me in Cancun en hij heeft me naar het vliegveld gebracht, waar ik helaas even moest wachten met aan boord gaan, vanwege, ja jullie raden het al, een hevige bui....
Gelukkig verliep de vlucht rustig en heb ik van de mooie immens grote verlichtte stad kunnen genieten tijdens het landen. Vanuit Mexico City heb ik de bus gepakt naar Puebla en 2 uur later stond Miguel, mijn vakantieliefde van 2,5 jaar geleden, me met open armen op te wachten. Het was erg leuk hem weer te zien! Het was al 23:00 uur en ik was vrij moe van de reis, dus nadat we een paar tacootjes gegeten hadden, hebben we een hostel gezocht om te overnachten. Heerlijk uitgerust begonnen we de dag en zijn we al snel op zoek gegaan naar een appartementje, waar ik en Miguel de komende tijd zullen verblijven. Hoelang is overigens niet bekend...
Het is trouwens fantastisch weer in Puebla, blauwe hemel en de zon houdt niet op met schijnen! Het is ook echt een prachtige kleurrijke stad.
Ook heb ik de afgelopen 2 dagen al weer veel familie ontmoet van Miguel, waaronder zijn ouders, een broer, een tante, nicht en neefjes....allemaal even aardig en gastvrij. Vandaag hebben we zelfs meegeholpen aan een make-over van het huis van zijn tante, lekker verven enzo..
En vandaag is het me ook gelukt om een goedkope maar fijne kamer te vinden in Hostel Casona Poblana. Morgen ga ik daarvoor tekenen. Het is een vrij kleine kamer met bed, tafel en inbouwkast. Ik deel de badkamer en keuken en heb een mega dakterras, midden in het centrum voor 100 euro per maand all in, zelfs internet! Had ik dat maar in Amsterdam :)
Hier zal ik dus verblijven voor de komende tijd. Ondertussen ga ik hier in Puebla lekker sporten en samen met Miguel er een leuke tijd van maken.
Binnenkort is hier trouwens ook de traditionele dodenherdenking (Dia de los Muertos) en wordt Halloween gevierd..dus dat wordt feesten!!!
Ik houdt jullie op de hoogte....
Groetjes,
Amy
Puebla (Mexico) 21 okt 2011

  • 21 Oktober 2011 - 10:39

    Kim:

    Amyyyyyyyyyyyyyy!! echt super klinkt het allemaal!!! geniet ervan!! en ik lees met plezier je verhaaltjes! en de foto's zijn ook echt mooi!!! Kussssssssssssss

  • 21 Oktober 2011 - 11:59

    Hanna:

    Hee Amy,

    Ik zie op de foto staan met Anna-Marijke, dat is een vriendinnetje van mij :) Grappig zeg!!!

    En lees ook dat je weer lekker aan de taco's zit hahaha. Geniet er van!!

  • 21 Oktober 2011 - 20:10

    Lottepot:

    Ha Ammie!
    Volgens mij... ben je al lekker aan het genieten!!!
    Ga zo door!!
    Weet je wat ik morgen ga doen? Samenwonen, haha! Lol. En dan gaan we volgende week naar.. Barcelona!! (lijkt wel een huwlijksreis ;p ;p)
    Veel plezier met Mr.M!!
    Liefs

  • 23 Oktober 2011 - 08:04

    Bram:

    Hi Amy,

    Wat een mooi verhaal weer, geniet ervan!

    Liefs uit Breda,
    Bram

  • 24 Oktober 2011 - 17:20

    Anneke:

    Heeey Amy,
    Wat klinkt het goed allemaal zeg. Heerlijk, geniet er maar van. Onze vakantie in Brazilie was ook top maar veel te snel voorbij natuurlijk; )
    Ben erg benieuwd hoe het je nu bij Miguel gaat bevallen (stuur je nog wel even een mailtje!)
    X Anneke

  • 24 Oktober 2011 - 20:24

    Nanda:

    Klinkt goed!!!
    Blij dat je weer lekker weer hebt!!

  • 25 Oktober 2011 - 10:15

    Lauwie:

    Hi Amy,
    Toch samen met miquel een huisje delen?? ben erg benieuwd hoe het gaat en vind het leuk om te lezen wat je allemaal beleefd... Gelukkig voor jou is de regen gestopt, hadden wij gewoon beter weer hier alleen wel koud! nou lieverd, groetjes van iedereen hier op kantoor en leuk dat je eindelijk foto's hebt geplaatst.. nu nog van jou en miquel samen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Lieve familie & vrienden, Voor velen niet onverwacht, ga ik me opnieuw wagen aan een super rondreis. Dit keer heb ik mijn baan opgezegd om een prachtige rondreis te gaan maken door Midden- en Zuid-Amerika na afloop van wederom een bezoek aan het altijd mooie Mexico. Hiervoor heb ik minimaal een half jaar uitgetrokken... einddatum nog onbekend. Uiteraard wil ik al mijn ervaringen en mooie momenten graag met jullie delen. Hopelijk krijgen jullie dan ook een beetje het gevoel dat je stiekem met mij mee reist :) Abrazo, Amy

Actief sinds 21 Dec. 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 30418

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2011 - 19 December 2012

Mijn Droomreis

28 December 2008 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: